Tijdelijke verhoging van onze minimale inleg
- Door: Patrick Bontje
- 22 januari 2025
- Leestijd: 1 minuut
Vanaf januari 2025 hebben we de minimale inleg voor nieuwe klanten tijdelijk verhoogd naar € 100.000. Voor zakelijke klanten geldt een minimum van € 250.000. Dit was geen gemakkelijke beslissing. We lichten graag toe waarom dit nodig is.
Klantbelang en kwaliteit blijven centraal
Bij ons staat jouw belang altijd voorop. Elke dag zetten we ons in om jouw vermogen verantwoord en duurzaam te beheren, met persoonlijke aandacht en de kwaliteit die je van ons mag verwachten. Om dit ook in de toekomst te kunnen garanderen, hebben we moeten besluiten om de minimale inleg tijdelijk te verhogen.
De grens voor nieuwe particuliere klanten is verhoogd van € 25.000 naar € 100.000 en voor zakelijke klanten geldt vanaf nu een minimum van € 250.000. Daarnaast is het niet meer mogelijk gefaseerd in te stappen bij bedragen onder de € 100.000.
Belangrijk: De verhoogde inleg is niet van toepassing op bestaande klanten; voor hen blijft alles zoals het is. Ook nieuwe klanten die hun aanmeldproces al gestart hebben, vallen niet onder deze wijziging.
Waarom deze stap nodig is
De afgelopen maanden hebben we een sterke toename gezien in het aantal nieuwe klanten, vaak met inlegbedragen onder de eerdere grens van € 25.000. Hoewel we graag iedereen willen helpen, hebben we gemerkt dat deze instroom onze capaciteit zwaar belast. Hierdoor kunnen we niet altijd de persoonlijke service en aandacht bieden die we belangrijk vinden.
Bovendien is het administratieve werk rondom nieuwe klantaanvragen flink toegenomen, onder andere door strenge regelgeving zoals de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme). Lees meer hierover in de blog: Hoe wij samen bijdragen aan een integere sector
Om aan deze eisen te voldoen en tegelijkertijd de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen, is deze tijdelijke maatregel nodig. We hopen dat we het instapbedrag in de toekomst weer kunnen verlagen en voor nu op ieders begrip te mogen rekenen.
Contact
Heb je vragen over deze wijziging, of wil je weten wat dit voor jou betekent? Neem gerust contact met ons op. Ons team staat klaar om je te helpen.
-
Patrick Bontje
Directeur en adviseur -
Patrick, oprichter en directeur, maakte van zijn droom werkelijkheid: eerlijk vermogensbeheer bieden met de klant écht centraal.
Gerelateerde artikelen
-
Bloei updates
Updates van de Bloei app: wat is er nieuw?
In je dashboard vind je nu nog meer informatie over je portefeuille. Ook is de beveiliging en privacy aangescherpt, tijdelijk inloggen gaat soepeler en we hebben het uitlogprobleem opgelost.Lees meer -
Bloei updates
Binnenkort beschikbaar: Jaaropgave 2024
De fiscale jaaropgave over 2024 is in de loop van februari 2025 beschikbaar. Je ontvangt een e-mail zodra deze klaarstaat. De jaaropgave zal te downloaden zijn in de Bloei omgeving en de Bloei app.Lees meer -
Bloei updates
Hoe wij samen bijdragen aan een integere sector
Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen en bij te dragen aan een integere financiële sector voeren wij onderzoek uit naar bestaande en nieuwe klanten. Graag leggen we uit waarom dit nodig is.Lees meer
-
Op de hoogte blijven?
Ontvang je ons maandbericht nog niet en wil je op de hoogte blijven van onze blogs? Schrijf je dan hier in.
Wij gaan zorgvuldig om met je contactgegevens en het is altijd mogelijk om je uit te schrijven voor onze e-mails.
-
Schrijf je in voor ons maandbericht